iodwj8ym2uovkvskbrpc.swf Red Dead Redemption - نادر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نادر
 
 
سه شنبه 89/5/5 :: 8:4 عصر ::  نویسنده : نادر
دنیای قانون شکن سابق ما John Marston در بازی جدید Rockstar یعنی Red
Dead Redemption خیلی بزرگ تر از آنچه که فکرشو میکنید خواهد بود با مناظر
بسیار متنوع مثل دشتهای باز و وسیع زمین های هموار و بی درخت , تپه های
جور واجور ,شهر های شلوغ و سخرهای عظیم و بسیاری دیگر . همانطر که بازی در
قرن بیستم رخ میدهد خودروی شما همان اسب شماست و برای جابه جایی در دنیای
بازی بهترین و سریع ترین وسیله شما اسب هست و همانطور که Rockstar San
Diego میگه تنوع زیاد این اسبها در بازی خیلی جالب میتونن باشن بخاطر همین
ما با کارگردان هنر بازی آقای Josh Bass در مورد اهمیت نقش اسبها در Red
Dead Redemption صحبتی کردیم و پرسیدیم که چطور همچین موجوداتی را خلق
کردن و با چه تکنولوژی آنها را تا آنجا که ممکن است به واقعیت نزدیک کرده
اند .


سوال : بدیهی است که اسبها در این بازی نقش اصلی حمل و نقل را به عهده دارند ولی چی باعث شده که اینقدر در بازی نقش مهمی داشته باشند ؟

جواب
:
خوب هیچ نمایشی از غرب وحشی بدون اسب و سوارکارانش کامل نیست و یک امر
جدایی ناپذیر خواهد بود اما چیزی که مارا نگران کرده بود وقتی بود که تازه
کار را شورع کرده بودیم و هیچ وقت همچین کاری را تجربه نکرده بودیم و از
اونجا که دیدیم اسب خیلی در اون زمان مورد استفاده بود خوب خیلی سعی کردیم
هرچه بیشتر این حیوانات را به نزدیک ترین شکل واقعی اونها طراحی کنیم.
برای این کار کا تحقیقاتمان را آغاز کردیم و از Motion Capture هایی با
جزییات بسیار بالا استفاده کردیم که موتور Rage که Rockstar صاحب آن است
خیلی به ما برای این Capture ها و انیمیشن ها کمک کرد و همینطورم از
تکنولوژی های روز انیمیشن برای طراحی صورت که در مورد کارکترهای بازی
استفاده شده نیز استفاده کردیم. ما فکر میکنیم که اسبها در Red Dead
Redemption یکی از طبیعی ترین و زیبا ترین اسبهایی هستند که تا حالا در
بازی های کامپوتری دیده اید .


سوال
: شما تصمیم گرفتید چه موع نژادی از اسب را در بازی قرار دهید ؟

جواب
:
ما سعی کردیم نژاد های گوناگون اسب را که در طبیعت یافت میشه در بازی
بگنجانیم و تیم ما بیشتر سعیی که کرد این بود که تنوع اسبها از وحشی تا
اهلی جوری باشد که در تاریخ وجود داشتند و اناتومی اسبهای وحشی در این کار
خیلی کمک به ما کرد برای تحقیق در مورد اسبها که بدانیم داخل بدن این
حیوانات چه میگذرد . بعد ما شروع به طراحی اسبها و نژادهای مختلف آنها
کردیم با پوشش های بدنی و ساختار مختلف , برای این کار ما نژادهای
Buckskin , Palomino و Pinto را انتخاب کردیم و همچنین از نژاد های زیبای
Friesian و Appaloosa نیز استفاده کردیم و همینطور هم برای هر اسب یا نژاد
هم ویژگی های منحصر بفردی را طراحی کریدم و رنگ و نوع پوست و استخوان بندی
آنها نیز بسیار متنوع نسبت به گروه های مختلف اسبها خواهند بود و همچنین
خیلی هم روی شکل ظاهری و استخوان بندی گونه های مختلف اسب در بازی کار
کردیم , که نتیجه آن شد این که بعضی اسبها ظاهری ضعیف دارند و مثل اسبهایی
هستند که دچار سوء تغذیه هستند و اسبهای معمولی و اسبهایی عضلانی که این
نوع آخر حداکثر توان اسبها و استقامت را دارد و همچنین بین آنها نیز
جزییاتی اضافه شده مثل افسار و زین و قابلیت اتصال به ارابه و رکاب که هر
کدام این وسایل نیز شامل جزییات و شکل و شمایل های مختلفی خواهند بود . در
بازی خوب از نزدیک به اسبها نگاه کنید ! متوجه میشوید که اسبهای وحشی نعل
ندارند در حالی که اسبهای اهلی دارند و اگر تصمیم به اهلی کردن و گرفتن
آنها دارید پس نداشتن این وسایل خیلی کار شما را سخت خواهد کرد چون باید
خودتان را روی اسب وحشی که زین ندارد نگاه دارید و آن را رام کنید که
البته طنابی که همراه دارید به شما کمک خواهد کرد.
البته در بازی الاغ هم در حالت های متنوع هست و هر وقت احساس فروتنی بهتون دست داد گزینه خوبی هست .


سوال
: انیمیشن ها چطور هستند ؟ آیا اسب واقعی رو Motion Capture کردید ؟

جواب
: بله ما حرکات واقعی اسب را mo-cap کردیم که خودش تبدیل به یک ماجراجویی
شد برای ما , اسبی که ما استفاده کردیم اسب بدل کار هالیوود بود به نام
Blanco و صاحب آن هم یک گاوچران قدیمی بود و مطمعن هستیم که این اسب از ما
و همکارانمان بیشتر استودیو را دیده بود و در پایان دیدیم Blanco حرکات
عالی و حرفه ای همانطور که ما میخواستیم را انجام داد , احتیاجی نبود
Blanco روی یک تردمیل بدود و ما حرکات را ضبط کنیم , ما همه جای بدن او را
علامت گذاری کردیم و حرکات او را ضبط کردیم . در ابتدا ما سعی میکردیم
ببینیم که چه نقاطی از بدن وی را باید برای ضبط علامت گذاری کنیم و وقتی
که نقاط مورد نظر را پیدا کردیم مستقیم به سمت ضبط حرکات پیش رفتیم. وقتی
کار ضبط حرکات ما پایان یافت بلافاصله شورع به مدل سازی حرکات سریع و پشت
حیوان کردیم که بیشتر بازی باز به آنها خیره میشود بخاطر سوم شخص بودن
بازی . وقتی کار ما با طراحی و ضبط حرکات و مدل سازی جانور پایان یافت
شروع کردیم به تحقیقات در مورد اسبها از روی فیلمها و عکسهایی که داشتیم و
پنچ قسمت عالی را نیز برای حرکات اسب طراحی کردیم که شامل آزاد بودن اسب ,
راه رفتنش به صورت معمولی , یورتمه رفتن , چهار نعل کوتاه و چهار نعل رفتن
بودند . بخاطر مهم بودن نقش این حیوان و زیاد استفاده شدنش در غرب وحشی ما
پس باید طبیعی ترین حرکات و رفتار را برای حیوان طراحی میکردیم.


سوال
:
خوب حالا فهمیدم که اسبها نقش مهم در جابجایی در طول بازی دارند , حالا
شما چه انیمیشن هایی را برای اسبها وقتی با انسان روبه رو میشوند کار
کردید ؟

جواب
: خوب یک بخش گسترده کار ما وقتی که میخواهیم
در دنیای غرب وحشی کار کنیم تاثیرات سوار کار است بر روی اسب . از حرکات
عادی شما با اسب تا مسابقات و سریع حرکت کردن با جانور هر کدام تاثیرات
خودش را میذارد و نسبت به همان عکس العمل خواهید دید . ضبط حرکات اسب به
همراه سوار کار هم جزو کارهای موفقی بود که در بازی داشتیم , ما یک
هنرپیشه بدل کار که خیلی سابقه طولانی انجام حرکات آکروباتیک را داشت
استخدام کردیم , البته او هیچ وقت روی Blanco سواری نکرده بود اما خیلی
زود به هم عادت کردند و صاحب اسب به بدل کار ما چند نصیحت کرد که Blanco
چه عکس العملی خواهد داشت و ما کار را شروع کریدم . خوب البته این کار
همچین بدون مشکل هم نبود , ما در یک استودیوی شلوغ و پر صدا کار میکردیم و
بعضی مواقع ارتباط برقرار کردن با همکارانمان سخت میشد و چندین بار هم
اشتباهاتی تصادفی کردیم که باعث شد صحنه هایی که ضبط کرده بودیم رو بعضی
هاشان را دوباره ضبط کنیم , مثلا یک بار در هنگام ضبط حرکات Blanco به او
فرمان اشتباه دادیم و او ایستاد و ضبط خراب شد . البته بدل کار ما از
بارها گرفتن یک صحنه خیلی راضی نبود و حتی چند جای بدن او نیز آسیب دید
بخاطر آشنا نبودن با اسبها ولی همین برای ما شانس خوبی بود که پریدن و
حرکات دیگری از اسب را ضبط کنیم , ترکیب این حرکات با موتور فیزیک Rage
واقعا عالی بود


سوال
:
خوب توی این نمایشهایی که ما از بازی دیدم میشه گفت خیلی حرکات اسبها
طبیعی بود و خیلی هم عضلات اونها طبیعی بودن , چی کار کردید که این فرآیند
اینقدر طبیعی به چشم میرسد ؟

جواب
: ما راه درازی را برای
تهیه انیمیشن های صورت کارکترهای بازی پیمودیم همینطور سوار یا پیاده شدن
از اسب ها و تمامی این حرکات را تا جایی که امکان داشت طبیعی طراحی کردیم
, حرکاتی مثل تیر اندازی از روی اسبها , نحوه آروم کردن آنها که اگه دقت
کنید در بازی خواهید دید Marston چگونه اسب خود را آرام میکند و او را
نوازش میکند . آخرین قطعه این پازل ما آوردن این انیمیشن ها به سطحی بود
که تاحالا تو هیچ بازیی نظیر آن را ندیده اید , البته نظرات بسیار بود ولی
در آخر به این نتیجه رسیدیم که از سیستمی که برای انیمیشن صورت کارکترهای
انسان بازی استفاده کردیم که جزییات از فرو رفتگی ها تا زخمهای آنها را
نشان میداد برای عضلات اسبها بکار بگیریم , مخصوصا در قسمتهای مهم بدن اسب
مثل ران او و دهان و شانه و لگن این حیوان . نتیجه اش کاملا قابل مشاهده
در حالاتی هست که حیوان به این عضلات برای حرکت فشار وارد میکند . ساختن
استخوان و عضلات اسب ها در این بازی خیلی درگیر کرده بود مارو و سالها روی
این زمینه کار کردیم تا به اتمام برسانیم ولی نتیجه کار همه را شگفت زده
کرد و واقعا ارزشش رو داشت .

باتشکر از Josh Bass . این بازی در چند روز آینده یعنی 18 ام ماه May برای xbox 360 و PS3 عرضه خواهد شد


موضوع مطلب :
     
درباره وبلاگ


نادر
نادر هستم ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد میگویم.

موضوعات
RSS Feed
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 23
کل بازدیدها: 65923

                        
 
 
 
سنگ « چشم ببر »