iodwj8ym2uovkvskbrpc.swf یک بازی، سه امتیاز - نادر
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
نادر
 
 
چهارشنبه 89/5/6 :: 11:5 عصر ::  نویسنده : نادر
کی از محبوب ترین سری
بازی هایی که هر ساله از سوی EA Sports منتشر می شود، سری بازی های FIFA
است. اما زمانی که شما موظف هستید تا هر سال یک بازی پر طرفدار را عرضه
کنید و همیشه هم در آن تنوع و تغییرات مثبت ایجاد کنید، کار کمی سخت می
شود. مثل همیشه باید تغییرات اساسی در بخش گیم پلی بازی صورت بگیرد. در
چند سال گذشته تیم سازنده این بازی (EA Canada) جامعه بسیار بزرگی را از
علاقه مندان به این بازی تشکیل داده است. اما واقعا ایجاد تغییرات در بازی
ای که همه ساله عرضه می شود، تا چه حد خواهد بود؟ FIFA 11 نسبت به FIFA 10
چه تغییراتی خواهد داشت؟ این ها سوالاتی هستند که قصد داریم در این مطلب
به آن ها پاسخ دهیم. از تغییرات قابل توجه این نسخه نسبت به نسخه گذشته می
توان به این مسئله اشاره کرد که تمام بازیکن ها در این نسخه از ابتدا
ساخته شده اند. بر اساس گفته های تهیه کننده بازی، در این نسخه همه چیز از
نو بنا شده است و همه چیز واقعی تر از قبل خواهد بود. برای کسانی که FIFA
را به صورت جدی بازی نمی کنند این تغییرات چندان قابل توجه نخواهد بود.
 
اما زمانی که بازیکنان حرفه ای این تغییرات را با
نسخه سال گذشته مقایسه کنند، می فهمند که این تغییرات بسیار مفید بوده
اند. در حالت کلی، بازیکنان با تغییرلات اندکی در ظاهر بازیکن های فوتبال
روبرو می شوند. در بازی چهار قد و قواره اصلی برای بازیکن ها در نظر گرفته
شده اند. کوتاه، متوسط، بلند و مخصوص که برای بازیکنانی مانند پیتر کرواچ
(Peter Crouch) کاربرد دارد. همچنین در بازی سه نوع Subcategories برای هر
بدن در نظر گرفته شده است که شامل: لاغر، عادی، بزرگ (تپل) می شوند. تنوع
بیشتر در این بخش باعث می شود که بازیکن ها برای افرادی که بازی می کنند،
قابل تشخیص باشند. مدل های جدید برای بازیکن ها تنها بخشی از تلاش های EA
برای رسیدن به شخصی سازی کامل بازیکن ها است. انتقادهای زیادی به سری بازی
های FIFA می شد که شخصی سازی های ضعیفی در بازی قرار گرفته اند. به همین
دلیل تیم سازنده هم سعی کرده تا با در نظر گرفتن این انتقادها بازیکن ها
را بسیار طبیعی تر طراحی کند. به طور کلی می توان تغییرات این قسمت را به
چهار دسته تقسیم کرد:
 
1- دریبل های خاص تک نفره: بعضی از بازیکن ها توپ را نزدیک به خود نگه می
دارند و با قدم های کوتاه می دوند. بعضی ها با شوت های بلند دریبل داده و
بسیار سریع حرکت می کنند. دریبل های بازیکن های معروف مانند رونالدو
(Ronaldo) و مسی (Messi) هم به صورت ضبط حرکات (Motion Capture) در بازی
قرار گرفته اند و انجام دادن آن ها بسیار زیبا است.

2- خوشحالی های قابل تغییر پس از گل زدن: صحنه های پس از گل و خوشحالی های
هر بازیکن در نوع خود بسیار زیبا  و دیدنی هستند. در این نسخه، این قسمت
هم بسیار بهتر و زیباتر طراحی شده است. به طور مثال، خوشحالی بازیکنانی
مانند کارلوس توز (Carlos Tevez) و فرناندو تورس (Fernando Torres) بسیار
خوب در بازی شبیه سازی شده اند. همچنین بازیکنان می توانند پس از گل
خوشحالی های متفاوت و جدیدی را با بازیکن انجام دهند. بر اساس گفته تهیه
کننده، این بازی بیش از 90 حالت خوشحالی شناخته شده در بازی قرار دارند.
 
3- هوش مصنوعی بازیکنان هم تیمی به صورت واقعی عمل می کند: EA در این نسخه
رفتار فوتبالیستی که توسط بازیکن کنترل می شود و آن هایی که به وسیله هوش
مصنوعی کنترل می شوند را بسیار بهتر کرده است. به طور مثال، زمانی که شما
با بازیکنی مانند وین رونی (Wane Rooney) بازی نمی کنید، می بینید که او
به روش های متفاوتی سعی خواهد کرد که خود را در جریان بازی قرار دهد و شما
را وادار به همکاری با خود می کند. حرکات بدون توپ آن ها بر اساس بازی تیم
ها و افراد مختلف بسیار بهتر شده اند.

4- مهارت ها: بازیکن ها در سری بازی های FIFA بر اساس بیش از 30 مشخصه
مجزا شبیه سازی می شدند (مشخصه هایی مانند انجام حرکات مخصوص، پاس های
بلند، پاس های مخصوص و...).
 
تهیه کننده بازی می گوید که سیستم پاسکاری “Ping Pong Passing” چیزی بود
که پایه گذاری آن در FIFA 10 صورت گرفت. بازیکن از همان لحظات ابتدایی
بازی می تواند پاسکاری سریع را انجام دهد و به سرعت حرکت کند. در FIFA 11
سیستم جدیدی به نام “Pro Passing” در بازی قرار گرفته و بسیاری از مشکلات
سیستم قبلی را برطرف کرده است. این سیستم نسبت به نسخه های گذشته به
بازیکن مهارت های بیشتری را انتقال می دهد. می توانید دکمه پاس را بیشتر
نگه دارید تا پاس های قدرتمندی بدهید. امسال سعی شده تا قدرت شوت ها به
صورت ایده آلی در بازی قرار بگیرد تا زمانی که توپ برای شما ارسال می شود،
بتوانید راحت آن را در اختیار بگیرید. سیستم پاسکاری در این نسخه بسیار
ارتقاء پیدا کرده است و اصلا قابل مقایسه با نسخه های قبلی نیست. بیش از
هزاران المان وجود داشتند که می توانستند باعث موفقیت یا شکست سیستم
پاسکاری در بازی شوند که از بین آن ها می توان به هوش مصنوعی بازیکنان
برای تشخیص جهت توپ، تشخیص فاصله بازیکن ها با بازیکنان دفاع و فشاری که
آن ها برای گرفتن توپ وارد می کنند، قدرت ضربه زدن به توپ و... اشاره کرد.
 
برای اولین بار در این بازی سیستم پاسکاری به سطح
بالایی از مهارت نیاز خواهد داشت و همین مسئله چالش بیشتری بین بازیکن ها
ایجاد می کند. این کار دقیقا همان چیزی است که در فوتبال واقعی هم انجام
می شود. دروازه بان ها هم مثل همیشه مد نظر سازندگان بوده اند. یکی از
مهمترین بخش هایی که در خصوص دروازه بان ها در این نسخه تغییر کرده است،
بیشتر شدن زمان هایی است که باید فقط به دروازه بان ها اتکا کنید. مثلا
زمان هایی که بازیکن حریف در جهت مخالف شوت می کند، دروازه بان با حرکت
های سریع خود می تواند توپ را متوقف کند. زمانی که دروازه بان در جهت توپ
حرکت می کند و در یک لحظه جهت آن تغییر می کند، دروازه بان با لحظه ای
حساس روبرو می شود. چرا که در آن لحظه باید حرکت درست را انجام دهد. ضربات
کرنر در این بازی هم مورد توجه سازندگان قرار گرفته اند. تهیه کننده FIFA
در این باره می گوید، قبلا بازیکنان در محوطه جریمه به صورت غیر طبیعی،
مسیر حرکت توپ را پیش بینی می کردند و به محل فرود توپ می رفتند. امسال
بازیکنان پس از ارسال توپ منحنی را که توپ سیر می کند را دنبال می کنند و
پس از آن تصمیم می گیرند که  توپ کجا فرود می آید.
 
در این نسخه بازیکن ها هنگامی که توپ مسیر خود را طی
می کند، می توانند تصمیم گیری های بهتری را انجام دهند و بسیار سریع تر از
قبل به محل مناسب بروند. بر اساس گفته سازندگان، بیش از هزار مشکل کوچک در
گیم پلی بازی در این نسخه برطرف شده اند. مشکلاتی که در بخش های شوت های
چرخشی، دودین های پر سرعت در زمان طولانی، پرتاب های دستی، فشار های دفاعی
و... از جمله مواری هستند که در این نسخه دیگر وجود ندارند. در این نسخه
می توان صحنه های آهسته را روی هارد دخیره کرد، می توان از موسیقی های
دلخواه خود در بازی استفاده کنید و حتی می توانید تیم دلخواه خود در این
بازی را با سلیقه خود تغییر دهید. البته همه ساله تغییراتی در سری بازی
های FIFA اتفاق می افتند که شاید کمتر کسی به آن ها توجه داشته است. اکثر
طرفداران بیشتر دوست دارند تا بازی از لحاظ جلوه های بصری پیشرفت داشته
باشد. البته تغییر در جلوه های بصری بازی با توجه به اینکه بازی هر سال
عرضه می شود، چندان کار آسانی نیست. اما با توجه به نسخه هایی که در چند
سال اخیر از FIFA مشاهده کرده ایم، حتما امسال هم شاهد پیشرفت در این بخش
خواهیم بود. این بازی در تاریخ 28 سپتامبر برای Xbox 360 ،PS3 ،PC و سایر
کنسول ها عرضه خواهد شد. البته لازم به ذکر است که نسخه PC این بازی امسال
کاملا متحول شده و به همان صورت نسخه های Xbox 360 و PS3 عرضه خواهند شد.

نویسنده: مجید نوردوست



موضوع مطلب :
     
درباره وبلاگ


نادر
نادر هستم ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد میگویم.

موضوعات
RSS Feed
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 65757

                        
 
 
 
سنگ « چشم ببر »