نادر |
||
سه شنبه 89/5/5 :: 8:2 عصر :: نویسنده : نادر
نام: William Ralph Wright تولد: 20 ژانویه 1960 در Atlanta, Georgia ملیت: آمریکایی حرفه: طراح بازی همسر: Joell Jones Will Wright یک طراح بازی آمریکایی و موسس کمپانی بازی سازی Maxis هست که بخشی از Electronic Arts است . Will در آپریل سال 2009 یعنی سال پیش چنین روزی Electronic Arts را ترک گفت تا به Stupid Fun Club بپیوندد که یک گروه سرگرمی هست جایی که هم وی هم Electronic Arts جزو سهام داران اون محسوب میشوند . اولین بازی کامپوتری که Will Wright طراحی کرد Raid on Bungeling Bay بود در سال 1984 ولی این بازی SimCity بود که اورا معرف کرد که بازی رو Maxis منتشر کرد , کمپانی که Will اونو با Jeff Braun تشکیل داد که بازی های شبیه ساز کامپوتری در اون میساختن با عنواین بیشمار مثل SimEarth و SimAnt و ... بهترین موفقیت Will تاکنون طراحی سری بازیه The Sims بوده که تا سال 2009 هم این سری از پرفروشترین عناوین در تاریخ کامپوترهای شخصی بوده . این سری بازی همیشه همراه کلی sequel و بسته الحاقی بوده و Will جوایز بسیاری بخاطر این کارش دریافت کرده . آخرین کار وی بازی Spore بوده که در سپتامبر 2008 منتشر شد که ترکیب گیم پلی بازی بر پایه فرایندی که باعث گونه زایی میشود یا همون سیر تکاملی و وابسته به علم بود . بازی حدود 400 هزار نسخه دو هفته های اول فروخت . وی بعد از فازغ التحصیل شدن در 16 سالگی از دبیرستان مربوط به کلیسای اسقفی در دانشگاه ایالتی Louisiana ثبت نام کرد و دو سال بعد به دانشگاه تکنولوژی Louisiana منتقل شد . شروع کارش با درجات معماری بود و بعد به مهندسی مکانیک و بعد به کامپوتر و رباتیک خطم شد . او برتری خوبی در موضوعات مورد علاقش مثل معماری , اقتصاد , مهندسی مکانیک و تاریخچه نظامی داشت اما معمولا اهدافش غیر عملی میشد . یکی از آرزوهای وی مهاجرت مردم به فضا بود . بعد از گذراندن دو سال دیگر در دانشگاه تکنولوژی Louisiana در پاییز 1980 او به مدرسه دیگری در Manhattan محاجرت کرد و در این مدت وی در یک آپارتمانی در Greenwich Village ساکن بود و وقت اضافه خود را با پیدا کردن و خیرد قطعات اضافی و از کار افتاده الکترونیکی پر میکرد . بعد از یک سال در مدرسه جدید وی به Baton Rouge برگست بدون گرفتن درجه تحصیلیش . در تعطیلات تابستانی دانشگاه وی با همسرش خانم Joell Jones آشنا شد که یک هنرمند در کالیفرنیا بود و در تعطیلات در شهر خودش اون موقع در Baton Rouge بسر میبرد . در یک مصاحبه از وی که در فوریه سال 2003 منتشر شد Will گفته بود که بازی های کامپوتری بیشتر وقتش را میگیرد و از آنها لذت میبرد و این باعث شد وی تصمیم بگیرد وارد این صنعت شود و اولین بازیی که وی ساخت یک بازی اکشن هلی کوپتری بود به نام Raid on Bungeling Bay که در سال 1984 بر روی Commodore 64 منتشر شد . او متوجه شد از اینکه مرحله برای بازی Raid on Bungeling Bay طراحی کند با Level Editor بازی بیشتر لذت میبرد تا خود بازی و زمان بیشتری رو نسبت به بازی در طراحی مراحل بازی صرف میکند بخاطر همین وی بازی جدیدی را شروع کرد به ساختن که بعدا وقتی بیرون آمد همون SimCity بود , ولی مشکلی که او داشت پیدا کردن یک ناشر برای بازی خود بود . ساختار و استخوان بندی بازی باعث شده بود که وی با یک معمار و یک متخصص شهر نشینی به نامهای Christopher Alexander و Jay Forrester کار کند که هرکدام آنها تاثیر زیادی روی معماری هایی که ما اکنون در آمریکا میبینیم داشتن . در سال 1986 وی با Jeff Braun آشنا شد کسی که جذب سرمایه گذاری در صنعت بازی شده بود و باهم بعد از مدتی کمپانی Maxis رو تشکیل دادند و بعد از یک سال در کالیفرنیا بازی SimCity رو در سال 1989 منتشر کردند و هم اکنون نیز یکی از با تاثیر ترین بازی های کامپوتری محسوب میشه که تا کنون ساخته شده . Will Wright به صورت گسترده در چند مجله بازی های کامپوتری نمایان شد و مخصوصا مجله PC Gamer که در آن وی به عنوان یکی از خدایان بازی معرفی شد در کنار اشخاصی مثل Roberta Williams که همه بازی های وی از جمله سری King"s Quest را به یاد دارند و Peter Molyneux که احتیاجی به توضیح بیشتر در موردش نیست, معرفی شد . درپی موفقیت بازی SimCity ویل بازی SimEarth رو در سال 1990 و SimAnt رو در 1991 طراحی کرد و وی همچنین در طراحی SimCity 2000 هم شریک بود با Fred Haslam که بازی در سال 1993 منتشر شد و دراین خلال کمپانی Maxis بازی های شبیه ساز دیگری نیز منتشر کرد . Will بازی بعدیش SimCopter بود در سال 1996 گرچه هیچ کدوم از این بازی ها موفقیت بازی SimCity رو کسب نکردن . در سال 1995 کمپانی Maxis عمومی شد با درامد 38$ میلیون دلار و هر برگه سهام این شرکت به 50$ رسید و بعد از مدتی قیمت سهام Maxis سقوط کرد و در سال 1997 درماه June کمپانی ناشر بازی Electronic Arts کمپانی Maxis رو خریداری کرد . Will Wright از اویل دهه 90 به فکر این بود که یک بازی بسازد شبیه ساز مانند SimCity اما اشخاص بجای مدیریت شهر بیشتر درگیر بازی باشن اما سختی این ایده فروختن آن به EA بود بخاطر اینکه 40% از کارکنان Maxis رو EA جایگزین کرده بود , بهرحال این ایده نتیجه داد و در فوریه سال 2000 هم EA این بازی یعنی بازی The Sims رو منتشر کرد و موفق ترین بازی Will شد این بازی تا کنون . بازی همان اول از Myst پیشی گرفت و به عنوان پرفروشترین بازی کامپوتر در تمام زمان رسید و با پشتیبانی عالی همراه بود پر از ادامه و بسته الحاقی و همچنین یک بازی The sims Online هم در این کنار ساخته شد که به محبوبیتی که سری بازی داشت دست نیافت . در یک معرفی در GDC در ماه مارچ سال 2005 وی آخرین کار خود را معرفی کرد با نام Spore . او در بازی Mr. T نیز بعنوان یکی از کارکترهای بازی ظاهر شده که بازی برگفته شد از کمیکی به همین نام است و Will باید با Mr.T یک گروه رو تشکیل دهند و به جنگ با سربازان آلمان Nazis بروند که این بازی دردست ساخت هست و هیچ تاریخ انتشاری هم براش اعلام نشده و برای کنسول های Wii و Xbox 360 و PS3 قراره منتشر شود و همچنین بازی برای PC هم عرضه خواهد شد . جوایزی که Will برنده شده از این قبیل هستند : در سال 2001 ویل مفتخر به دریافت Lifetime Achievement Award در GDC 2001 شد و در سال 2002 وی پنجمین نفر در Hall of Fame ه Academy of Interactive Arts & Sciences شد در کنار بزرگانی مثل Shigeru Miyamoto و Sid Meier و Hironobu Sakaguchi و John D. Carmack و همینطور وی اولین شخصی بود که مفتخر به دریافت این دو جایزه شده بود و در سال 2007 از British Academy of Film and Television Arts اولین بازی بود که به یک طراح بازی جایزه میداد برنده جایزه شد و وی بعنوان یکی از مهمترین افراد در صنعت بازیهای کامپوتری شناخته میشود توسط نشریاتی نظیر Entertainment Weekly و Time و PC Gamer و Discover و Gamespy و همچنین وی برنده جایزه Lifetime Achievement از مجله PC Magazine در ژانویه 2005 شد. بازیهایی که وی طراحی کرده: Raid on Bungeling Bay - 1984 SimCity - 1989 SimEarth - 1990 SimAnt - 1991 SimLife - 1992 SimCity 2000 - 1993 SimCopter - 1996 SimCity 3000 - 1999 The Sims - 2000 Spore - 2008 لازم بذکر است که اکثر بازی های بالا ادامه و بسته های الحاقی متفاوتی هم از انها عرضه شده , هنچنین وی در بازی The Simpsons Game در سال 2007 نیز نقش داشته ودر حقیقت نقش خودش رو بازی میکرده موضوع مطلب : سه شنبه 89/5/5 :: 8:2 عصر :: نویسنده : نادر
هیولا کش Anti-Heroی ما Geralt برگشت با ماجرایی تمام جدید و ظاهرا بهتر از قبل , وبا انتخاب هایی که واقعا اثر گذار خواهند بود ویک داستان جدید در یک دنیای فانتزی تاریک . در سال 2007 سازندگان لهستانی یعنی CD Projekt Red بازی The Witcher رو ساختن ,یک عنوان فوق العاده نقش آفرینی که الهام گرفته شده بود از یک رمان فانتزی که نویسنده اون رمان لهستانی نیز Andrzej Sapkowski بود , نقش اصلی بازی Geralt بود یک جادوگر با موهای سفید , خود بازی هم که یطوری کلاسیک شده بود دچار چندین دگرگونی شد و آخرین اون ورژن enhanced edition بازی بود , البته CD Projekt Red کارهای دیگری هم غیر از تغییرات و پیشرفت تو شماره اول بازی انجام داد که یکیش اون بود که بلافاصله بعد از شماره یک بازی کار بر روی شماره دو را آغاز کرد , ودرحقیقت برای ادامه , استودیو دوباره موتور گرافیکی بازی رو دوچار تغییرات کردن , راه های مبارزات بازی رو تغییر دادن ویک ماجرای بیشتر درگیر کننده با جرات و بزرگ سالانه تر ساختن . میتونید تریلر رو اینجا ببینید اما Spoil ممکنه که بشه ابتدای داستان بازی. The Witcher 2 بلافاصله بعد از شماره داستانش آغاز میشه که Geralt یک ماموریت رو قبول میکنه که برای شاه Foltest از Temeria کار کنه و تحقیق کنه روی یک طلسمی که روی دختران پادشاه انجام شده . اما در Witcher 2 دیگه Geralt دنبال این نیست که یک طلسم دیگه بکار ببره برای کارهاش , اون این بار شمشیرشو بیرون میکشه و با اون به مبارزه میره به همراه دو تا تبه کار که اولی یک elf منفور و جاسوس به نام Iorveth و دیگری یک مرد مرموز که شناخته میشه به عنوان Kingslayer که همراهیش میکنن . در Witcher 2 همراهان شما دیگه به میل به صحبت کردن نیستن اما مثل شماره قبلی آنها در کنترول شما هم نیستن و در مبارزات از هر توانایی که خودشان داشته باشن استفاده میکنن و در دیالوگ ها هم هرچه که در ذهن خودشون باشه رو میکن و سیستم دیالوگ های چندگانه هم مثل قبل در بازی هست اما Witcher 2 برای انتخاب دیالوگ های بازی زمان گذاشته و اگه در زمانی که دارید دیالوگتون رو انتخاب نکنید خودش به طور خودکار یکی از دیالوگ هارو انتخاب میکنه. سیستم مبارزات Witcher 2 دیگه مثل شماره قبلی احتیاجی به تنظیم کردن زمان ضربات شما نداره و خیلی باز تر شده مبارزات و به شما اجازه میده آزادانه هر ضربه ای درهر جهت بزنید "البته هنوز درمراحل اولیه ساخت هست مبارزات بازی" در مبارزات میتواند Geralt ضربات شمشیرش رو با هم ترکیب کنه , مثلا دوتا ضربه عادی بزنه و سومی رو قوی , چیزی شبیه به God of War. گرچه در آخرین ورژن بازی حالت ایستادگی ضربات مثل نسخه قبلی برخواهد گشت که چطور ضربه به دشمنان بزنید , ترکیب چند حالت مختلف که دستی این کار رو میتونید انجام بدید , حتی در مراحل ابتدایی ساخت بازی نیز مبارزات خشن و خونی بودن . شما در طول داستان بازی که برا Spoil نشدن اونهارو قرار ندادم هم به Triss که تو شماره قبلی بازی هم درکنار شما حضور داشت ملاقات میکنید و هم بیشتر کارکترهای کلیدی شماره یک بازی , به عنوان مثال در ادامه یکی از ماموریت هاش Geralt به شهری میرسه "البته حالت و حس مردم شهر به دیگران و Geralt در نسخه نهایی بازی اضافه میشه" که دو نفر رو به جنایتکار رو گرفتن وبلافاصله Geralt متوجه میشه که یکی از اونها دوستهای قدیمیه خودش به نام Zoltan هست که نژاد dwarf دارد Geralt وارد سیستم دیالوگ زمان داری میشود که باید از بین چند راه یکی رو انتخاب کند یا شمشیر خودش رو بیرون بکشه و با محافظان مبارزه کنه سریعا یا معترضان رو تحریک کنه که ما همین گزینه دوم رو انتخاب کردیم که دیدیم اول شاعری شروع کرد به نواختن و خوندن بایکی از زنهای اونجا و بعدش درگیری بین مردم و گاردها بوجود میاد و بعد از کشتن چندتاشون Zoltan و دیگری Dandelion رو نجات میدهیم , این صحنه های بازی واقعا رنگ بندی خوب و حالت زنده ای داشتن. بعد از آزادی این دونفر برای کسب اطلاعات بیشتر از شهر و چه میگذره در اون به Tavern میرویم که خوب زمان Loading دیگه نداره داخل ساختمان ها شدن تو شماره دو بازی . وبعد از Recover شدن و کسب اطلاعات Triss و Geralt به راه خودشون تو جنگلهای ویران شده ادامه میدن و مبارزات با Goblin ها آغاز میشه و خیلی راحت میتونید از پس همه اونها با ترکیب کردن حالات مبارزاتتون بر بیایید و Triss هم از جادوهای آتشین خودش استفاده میکنه برای نابودی آنها و آسان شدن کار شما . شما در حالت دیالوگهای بازی میتوانید دوستان زیادی داشته باشید و نکته جالب هم اینجاست که تمامی آنها سینمایی هستن و از آنها و CutScene های بازی لذت میبرید همانطور که در اوسط تریلر بازی میتونید ببینید که چی میگم ! و لباسهای Geralt دیگه مثل قبل نیست که تغییری نکنه بلکه شما میتوانید لایه های لباس به اون اضافه کنید مثل جای شمشیر اضافه روی شانه هاش و ... ما ماموریت اصلی بازی رو بیخیال شدیم و به شهر برگشتیم تا یه سری هم به ماموریت های اضافی بازی بزنیم و یکی رو انتخاب کردیم که باید یک هیولای بزرگ رو میکشتیم به نام tentadrake, ما در لایه های بعدی جنگل به دنبال او گشتیم و او را پیدا کریدم و موجودی بود غول آسا به شکل یک هشتپای غظیم الجسه و واقعا مبارزه در این قسمت بازی به نقطه اوجش رسید , او خیلی بزرگتر از اون بود که بشه کلش رو تو یک لحظه تو تصویر دید , سعی کردیم که با شمشیر خدمتش برسیم اما نمیشد به او نزدیک شد او با غرشی که میکرد باعث میشد زمین بلرزه و به او نتونیم نزدیک شیم , شما در این لحظه باید از قابلیت به تله انداختن او استفاده کنید و همچین که به تله افتاد اگه سرعت عمل خوبی داشته باشید میتونید ضربه به او بزنید و بازوهاش رو قطع کنید و چند بار اینکارو بکنید تا کارش ساخته بشه یا از قابلیتهای دیگر میتوانید استفاده کنید برای نابودی اون. خوب اونچه که ما دیدیم تازه مراحل اولیه بازی بود و هنوز در مراحل ساخت و تکمیل به سر میبره بازی و این خیلی مشخصه که CD Projekt Red یک بازی در دست تهیه داره که خیلی چشمگیرتر جذاب تر از شماره قبلی بنظر میاد و بازی خیلی شبیه ترکیب یک بازی اکشن و نقش آفرینی هست با Zoom بیشتر دوربین نسبت به شماره قبلی , و دوباره قراره سیستم مبارزات روش کاربشه و پیشرفتهای بسیاری دیگر که در ماه های آینده باز هم از آنها میشنویم . دادن این امکانات نظیر آزادی در مبارزات , Boss های غول پیکر و داستان تاریک فانتزی بزرگونه طرفداران بازی های RPG رو برای Witcher 2 هیجان زده و برانگیخته خواهد کرد . Witcher 2 برنامه ریزی شده که اول سال 2011 منتشر شه برای PC , همچنین CD Projekt Red تمایل خودشو برای ساخت نسخه کنسولی بازی نشون داده اما هنوز تایید نشده که برای کنسول ها ساخته میشه یا نه. The Witcher 2 در آینده اعلام می شود CDProject ساخت بازی They را متوقف کرده تا روی Witcher 2 کار کند اطلاعات جدید و جالب از Witcher 2 CD Projekt: ویدئو Witcher 2 به خاطر مراحل پیدا کردن ناشر فاش شده است سایر Impression ها: The Secret World Gameplay ImpressionsSam & Max: The Devil"s Playhouse First Imperssions Red Dead Redemption Exclusive Hands-On تصاویر و اطلاعاتی از بازی Final Fight: Double Impact Metroid: Other M Hands-on Impressions Command & Conquer 4: Tiberian Twilight - Hands-On Prince of Persia: The Forgotten Sands First Impression StarCraft II Beta Early Impressions موضوع مطلب : سه شنبه 89/5/5 :: 8:1 عصر :: نویسنده : نادر
هشتپاها جانورانی
وحشی هستند و غیر قابل کنترل. هوش آنها غریضی است و اینطوری نیست که بگوییم میتوانند مثل انسان هوش خود را افزایش دهند. اینکه یک هشتپا مسابقههای فوتبال را پیشبینی کند و همه آنها درست از آب درآید نکته عجیبی است. در واقع نمیتوان باور کرد که همه این مسابقهها را یک هشتپا پیشبینی کرده باشد. شخصا فکر میکنم پیشبینیها توسط یک فرد دیگر انجام میشود و طوری برنامهریزی میکنند که هشتپا به سمت ظرف مورد نظر کشیده شود. یعنی غذاهای داخل دو ظرف را طوری در نظر میگیرند که یکی نسبت به دیگری، جذابیت بیشتری برای هشتپا داشته باشد. این موضوع را میتوان از دو جنبه در نظر گرفت. اولین جنبه میتواند این باشد که این هشتپا به طور اتفاقی و کاملا شانسی از یک ظرف غذا میخورد و برحسب اتفاق همان تیم برنده مسابقه میشود. اما جنبه دیگر این است که غذاها دستکاری شدهاند و هشتپا ناخواسته به طرف ظرفی کشیده میشود که مسئولان آکواریوم میخواهند. از نظر علمی، تنها غذا است که برای هشتپا اهمیت دارد. هشتپا نه به پرچم کشورها کاری دارد نه به ظرفی که غذا داخل آن است بلکه خود غذا برای هشتپا مهم است. بنابراین نمیتوان گفت هشتپا انتخابی بین رنگهای پرچمها یا بین ظرفهای غذا دارد. تنها انتخاب او، انتخاب غذا است که میتوان در مورد یکی نبودن محتویات داخل ظرفها مشکوک بود. به همین دلیل است که من فکر میکنم یک نیروی انسانی پشت این قضیه است. چیزی که من میدانم این است که «کشیده شدن به سمت غذا» طبیعی است نه «کشیده شدن به سمت ظرفهای مختلف». هشتپا در کشیده شدن به سمت ظرفی که پرچم آلمان یا اسپانیا را دارد، ارادهای ندارد. این جانور مثل هر موجود گرسنه دیگری، تنها به سمت غذا میرود و برایش مهم نیست ظرفی که از داخل آن غذا برمیدارد چه رنگی باشد. البته هشتپاها موجودات باهوشی هستند و میدانند کدام غذا برایشان بهتر است. به همین دلیل به سمت ظرفی کشیده میشوند که غذای بهتر داخل آن قرار دارد. منبع __________________ Transformers(TM) - War for Cybertron the Best game of the yaer موضوع مطلب : سه شنبه 89/5/5 :: 8:1 عصر :: نویسنده : نادر
مایکروسافت چند ساعت پیش در کنفرانس خود در E3 خبر از عرضه مدل جدید Xbox 360 داد. این مدل جدید که طرح ظاهری آن دچار تغییر شده و کوچکتر، ظریف تر و کم صدا تر از مدل اولیه است آخر همین هفته به بازار عرضه می شود. این مدل جدید دارای 250 گیگابایت هارد و Wi-fi داخلی می باشد و با این حال قیمتش نسبت به قیمت کنونی 360 افزایش نیافته و همان 299 دلار است. تصاویر : موضوع مطلب : سه شنبه 89/5/5 :: 8:0 عصر :: نویسنده : نادر
سایت Media Create فروش کنسول ها در هفته پنجم جولای
را اعلام کرد. فروش کنسول های Wii و PSP همچنان نزدیک به هم هستند، البته در رده دوم و سوم پس از Dsi LL. این بار نیز رده های فرد جدول متعلق به کنسول های دستی هستند. به نظر می رسد رده های فرد، رده های عادی کنسول های دستی شده اند، در حالیکه فروش Xbox 360 نسبت به فروش دو هفته قبل افول قابل توجهی داشته، ولی PS3 توانسته با عرضه بازی White Knight Chronicles 2 فروش قابل قبولی را برای خود بوجود آورد. در زیر، فروش کنسول ها از 5 تا11 جولای را می بینید: DSi LL - 28,916 (32,661) Wii – 24,604 (21,964) PSP – 24,421 (24,685) PS3 – 18,345 (20,077) DSi – 17,356 (18,271) Xbox 360 - 5,688 (7,303) DS Lite – 4,992 (5,339) PS2 – 1,558-1,594 PSP go - 1,046-1,024 فروش سالیانه کنسول ها در کشور ژاپن: DS – 1,231,589 PSP – 1,127,133 Wii – 843,549 PS3 – 756,325 Xbox 360 – 111,657 PS2 موضوع مطلب : درباره وبلاگ موضوعات آرشیو وبلاگ مطالب اخیر
سلام
جدیدترین اسلحه های روز دنیا سلام پیشنهاد نادر پرسش پاسخ اختصاصی پردیس گیم با 2K Czech حداکثر تعداد زامبی ها در یک بازی چقدر است؟ تاخیر در عرضه بازی SOCOM 4 هوش خود را محک بزنید نقد و بررسی بازی اهریمن خاموش 5 ( رزیدنت اویل 5 ) جام جمی ها بخوانید....... معرفی بهترین سایتها TRANSFORMERS HOME Hitman: Blood Money یک بازی، سه امتیاز فرشتگان نجات بر فراز آسمان [همه عناوین(48)][عناوین آرشیوشده] پیوندها |
||